stridakonst

Alla inlägg under februari 2013

Av Ida Strida Stridsberg - 11 februari 2013 20:04

 

Av Ida Strida Stridsberg - 11 februari 2013 19:43

Nu är det bara några dagar kvar till sdet bär av mot Stockholm igen! Jag är laddad för en separatutstllning på Engleson Gallerier i Gamla stan.


Temat är "Att håll andan" vilket kan stå för många saker. Dels har många av mina motiv andlig riktning. Dels målar jag mycket känslor, att ha en känsla av att hålla andan kan spegla känslan av ångest, men även förväntan!

Spänning.

Rädsla.


Hanna Gärdeklint kommer att ställa ut samtidigt som mig med sina mångsidiga skupturer.


Jag hoppas att jag kan skapa den stämning jag vill i lokalen... att packa inför det här r svårt. Två hela veckor kommer jag vara borta från vardagen med familj och jobb. Spännade, roligt, skrämmande, pirrigt och omvälvande. Men mest en känsla av frihet och styka.


Det känns som ett nytt steg i livet har påbörjats.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I skapandet finns inga begränsningar. Följ Strida född 1981 på den slingriga stigen mot ett konstnärsskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards